Loading

About the project

„Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy” – najważniejsze informacje na temat projektu

 

Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy” realizowany jest w ramach  „Ponadnarodowej mobilności uczniów”, projektu prowadzonego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, IV Oś Priorytetowa Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej.

W projekcie przewiduje się przeprowadzenie 2 mobilności ponadnarodowych do Grecji. Każda z mobilności obejmie czas niespełna 2 tygodni, w tym: zajęcia merytoryczne, realizacja programu kulturowego oraz podróż. Zajęcia merytoryczne odbywać się będą w szkole partnerskiej, Mpakogianni Private School Larisa. W ramach współpracy z młodzieżą z Grecji uczniowie Szkoły będą mieli za zadanie zaprojektować oraz wykonać strony internetowe– blogi kulinarne poświęcone tradycji greckiej i polskiej, z językiem przewodnim angielskim.

Projekt zakłada realizację celów w odniesieniu do uczniów, kadry nauczycielskiej oraz Szkoły jako organizacji. Zaangażowanie w inicjatywę kadry nauczycielskiej i zarządzającej oraz efektywna współpraca z instytucją przyjmującą pozwolą na wszechstronny rozwój zasobów w placówce. Cel kluczowy projektu związany jest ze wzmacnianiem kompetencji kluczowych wśród uczestników, a przewidywane rezultaty w tam zakresie to:

1.       Rozwój kompetencji kluczowych uczniów: osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się, cyfrowych, w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, wielojęzyczności

2.       Rozwój wiedzy z przedmiotów podstawy programowej, m.in. jęz. obcy nowożytny, informatyka, podstawy przedsiębiorczości, wiedza o społeczeństwie,

3.       Podniesienie poziomu umiejętności językowych – zwiększenie znajomości języka angielskiego i biegłości w posługiwaniu się nim

4.       Zwiększenie zdolności interpersonalnych i kompetencji związanych ze współpracą w grupie

5.       Ograniczanie barier w dostępie do edukacji osób z mniejszymi szansami edukacyjnymi jak i zmniejszanie ryzyka przedwczesnego zakończenia edukacji.

 

 

“Transnational mobility of students of the Secondary School No. 1 in Dębica" – the most important information about the project

The project “Transnational mobility of students of High School No. 1 in Dębica" is implemented under the “Transnational mobility of students", a project financed by the European Social Fund under the Operational Program Knowledge Education Development, Priority Axis IV Social innovation and transnational cooperation, Measure 4.2. Transnational mobility programs.

The project provides for 2 transnational mobility to Greece. Each mobility will last less than 2 weeks, including: substantive classes, implementation of a cultural program and travel. Substantive classes will be held at a partner school, Mpakogianni Private School Larisa. As part of the cooperation with young people from Greece, students of the School will have the task of designing and creating websites – culinary blogs devoted to the Greek and Polish tradition, with the main language of English.

The project aims to achieve the goals for students, teaching staff and the School as an organization. The involvement of the teaching and management staff in the initiative and effective cooperation with the host institution will allow for the comprehensive development of resources in the institution. The key objective of the project is related to the strengthening of key competences among participants, and the expected results in this area are:

1. Development of students’ key competences: personal, social and learning, digital, cultural awareness and expression, multilingualism

2. Development of knowledge in the subjects of the core curriculum, incl. hedgehog. foreign modern, computer science, the basics of entrepreneurship, knowledge about society,

3. Raising the level of language skills – increasing the knowledge of the English language and fluency in using it

4. Increasing interpersonal skills and competences related to cooperation in a group

5. Reducing barriers in access to education for people with fewer educational opportunities and reducing the risk of early school leaving.